WordPress премина 40% пазарен дял сред уеб сайтовете, увеличавайки се от 35.4% през Януари 2020 година. Измерването е направено от W3Techs. Тези показатели са взети от топ 10 милиона сайтове според Alexa и топ 1 милион сайтове според Tranco. Според изчисленията на W3Tech, на всеки 2 минути сайт от топ 10 милиона започва да използва WordPress.
Сред топ 1000 сайта, пазарният дял на WordPress е дори по-голям – 51.8% и 66.2% от новите сайтове използват WordPress. Проследявайки растежа през последните 10 години, W3Techs показват че пазарният дял на WordPress постоянно се покачва.
Matthias Gelbmann, CEO на компанията майка на W3Techs Q-Success обяснява причините за тази методология:
Причината да не включваме всички сайтове е защото има много домейни които не се използват или се използват за съмнителни цели. Искаме да изключим милионите паркирани домейни, спам сайтове и такива, които нямат реално съдържание. Убедени сме, че ако включим всички тези домейни, статистиката няма да бъде толкова полезна, защото милиони сайтове са пълни с автоматично генерирано безполезно съдържание.
За да може да измери “полезните” сайтове, W3Techs методологията изключва сайтове със страници показващи съдържание по подразбиране на Apache, Plesk и cPanel, изтекли домейни и блокирани акаунти. Също така бива изклювани и сайтове със съобщението по подразбиране на WordPress “Hello world! Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!”.
Пазарен дял сред CMS-ите
През Януари, Squarespace задмина Drupal и Wix и стана 4-тата най-популярна CMS с пазарен дял 2.5%, следвайки Joomla (3.4%), Shopify (5.3%) и WordPres (64.3%). Въпреки че използването на CMS-и с отворен код постепенно намаля заради нарастващата конкуренция, WordPress остава предпочитано решение и използването му нараства.
Във време, когато някой проекти се отказват от принципите на отворени код, защото така е по-удобно за техните бизнес модели, успехът на WordPress доказва, че неотклонният ангажимент към потребителските свободи не трябва да е в противоречение с процъфтяващата търговска екосистема. Тези потребителски свободи са яростно защитавани от ръководството на проекта и вярната общност на сътрудници. В резултат на това, GPL лицензирането на WordPress е в основата на иконимика за милиарди долари, хостинг компании и предприемачи, които са изградили бизнеса си използвайки WordPress.